Klubben

Alla som vill främja båtlivet och båtklubben är välkomna som medlemmar i Lugnås Båtklubb. Alla medlemsansökningar beslutas om av styrelsen.

Du ansöker om eller avslutar medlemskap i klubben under rubriken ”Medlemskap”.

Våra stadgar finns här. Dessutom finns dokumentet ”Föreskrifter för Björsäters båthamn” att tillgå i klubbhuset. Innehållet i båda dokumenten skall kännas till av medlemmarna.

Har du båtplats deltar du i två arbetskvällar varje säsong, och du förväntas också delta vid andra speciella arbetstillfällen som uppkommer. En avgift utgår för utebliven arbetskväll. Har du båtplats ansvarar du också för nattvakten under en eller två nätter under en säsong.

Bara klubbens medlemmar har tillgång till båtrampen. Använder du hamnen endast för rampning uppmanas också du att vara med på arbetstillfällen för att vi gemensamt skall kunna hålla hamnen i gott skick.

2020-05-04 19.22.25

Lugnås Båtklubb är medlem i Svenska Båtunionen och Skaraborgs Båtförbund. . När du blir medlem i Lugnås Båtklubb får du därför tidningen Båtliv.

Vår hamnfodge sköter fördelningen av båtplatser. Vår hamnkapten och hamnkommitte leder arbetet med hamnen.

Vår kassör tar in avgifter och kan lämna uppgifter om dessa.

Kontaktuppgifter för alla funktionärer finns på startsidan.